Regulamin sklepu internetowego monotox.pl

1. Postanowienia ogólne 

1.1 Sklep internetowy pod adresem monotox.pl, prowadzony przez jest przez MNTX Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Stefana Starzyńskiego 1/2A, w Słupsku, NIP 8393226193, REGON 520508894, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000928018 (akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Gdańsk - Północ w Gdańsku, Wydział VIII Gospodarczy - Krajowego Rejestru Sądowego), o kapitale zakładowym 5000 zł, wpłaconym w całości, która jest właścicielem sklepu internetowego monotox.pl.

Kontaktowy adres email sklepu: sklep@monotox.pl.

Telefon kontaktowy: +48 600 546 830 (dostępny w dniach powszednich od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00).

1.2 Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania ze sklepu internetowego monotox.pl oraz zasady składania zamówień i zawierania umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Klientami a Sprzedawcą, za pośrednictwem sklepu internetowego www.monotox.pl, towarów znajdujących się w ofercie sklepu internetowego www.monotox.pl oraz innych usług dodatkowych, świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną przy użyciu strony internetowej monotox.pl.

1.3 Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale jej brak uniemożliwia złożenie przez Klienta zamówienia w sklepie internetowym monotox.pl, założenia Konta oraz korzystania z innych usług dodatkowych, świadczonych przez MNTX drogą elektroniczną przy użyciu strony internetowej www.monotox.pl. 

1.4 Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy, a wszelkie wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Klienta. 

1.5 Osoby rejestrujące się w sklepie internetowym oraz dokonujące tam zakupów podają swoje dane osobowe, które MNTX Sp. z o.o. przetwarza na zasadach wskazanych w Polityce prywatności, której treść dostępna jest tutaj.

2. Definicje

2.1 REGULAMIN – niniejszy regulamin sklepu internetowego monotox.pl.

2.2 SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA - MNTX Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Stefana Starzyńskiego 1/2A, 76-200 Słupsk, NIP 8393226193, REGON 520508894, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000928018 (akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Gdańsk - Północ w Gdańsku, Wydział VIII Gospodarczy - Krajowego Rejestru Sądowego).

2.3 KLIENT – osoba składająca zamówienie w sklepie internetowym monotox.pl (tj. zawierająca umowę sprzedaży na odległość przy pomocy strony monotox.pl) i/lub korzystająca z usług elektronicznych, jak Konta Klienta, którą może być (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

2.4 KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną dokonującą lub zamierzającą dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową albo nieposiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

2.5 USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

2.6 DZIEŃ ROBOCZY – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2.7 DOKUMENT SPRZEDAŻY - dokument potwierdzający zawarcie umowy sprzedaży, w zależności od wyboru wykonanego na etapie składania zamówienia przez Klienta, w formie paragonu (forma papierowa dostarczana razem z Produktami) lub faktury VAT (forma elektroniczna wysyłana na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta). 

2.8 KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.2022.1360).

2.9 KONTO KLIENTA – Usługa Elektroniczna, jest to oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w Sklepie Internetowym. Jest to dodatkowa usługa, świadczona przez MNTX na czas nieokreślony. Założenie i korzystanie z Konta Klienta jest bezpłatne i można z niego zrezygnować w każdej chwili.

2.10 FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta.

2.11 FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

2.12 NEWSLETTER -  Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Usługobiorcę adres e - mail lub numer telefonu, która umożliwia korzystającym z niego Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie o Produktach, nowościach oraz promocjach w Sklepie Internetowym. Zasady korzystania z tej Usługi określa odrębny regulamin umieszczony na Stronie Internetowej Sklepu – tutaj.  

2.13 PRODUKT/TOWAR – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

2.14 SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym monotox.pl.

2.15 UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

2.16 USŁUGA ELEKTRONICZNA - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).

2.17 USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 287).

2.18 WYMAGANIA TECHNICZNE - Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca/ Usługodawca i niezbędne do korzystania przez Klienta ze strony internetowej www.monotox.pl i świadczonych za jej pośrednictwem usług (w tym złożenie zamówienia w zamówienia w sklepie internetowym monotox.pl), to:

a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu, 

b) przeglądarka internetowa,

c) włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz posiadanie aktualnego Javascript,

d) posiadanie i podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji dotyczących realizacji zamówienia,

e) programu do otwierania plików PDF (w celu odczytywania plików udostępnionych przez MNTX do pobrania w formacie PDF, np. niniejszego Regulaminu, Formularza odstąpienia od umowy).

2.19 ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

3. Składanie zamówień i zawarcie umowy sprzedaży 

3.1 Warunkiem korzystania przez Klienta z usług Sklepu Internetowego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego zaakceptowanie. Klient akceptuje niniejszy Regulamin przy składaniu zamówienia lub zakładaniu Konta Klienta.

3.2 Korzystanie ze strony internetowej monotox.pl i świadczonych za jej pośrednictwem usług (w tym złożenie zamówienia w zamówienia w sklepie internetowym monotox.pl) wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie.

3.3 Do złożenia zamówienia nie jest konieczne posiadanie Konta Klienta. Klient może złożyć zamówienie również jako gość. Posiadanie Konta Klienta przyspiesza proces składania zamówienia w monotox.pl  oraz umożliwia Klientowi korzystanie z dodatkowych funkcji sklepu internetowego, takich jak:

- udział w dodatkowych Programach, Promocjach, dostępnych na monotox.pl;

- dostęp do danych osobowych podanych przez Klienta;

- wgląd w historię złożonych zamówień oraz sprawdzenie statusu ich realizacji;

- tworzenie i zapisywanie listy ulubionych produktów.

3.4 Zawarcie pomiędzy Sprzedawcą a Klientem umowy sprzedaży produktu za pośrednictwem sklepu internetowego www.monotox.pl (sprzedaż na odległość) odbywa się na podstawie zamówienia złożonego przez Klienta za pośrednictwem sklepu internetowego www.monotox.pl.  

3.5 Składając zamówienie Klient dokonuje poprzez klikniecie ikony „do koszyka” wyboru produktów, określając w szczególności rozmiar i kolor (jeśli istnieje wybór), a także ilość (w sztukach) zamówionego produktu oraz wybiera sposób płatności i dostawy.

3.6 Przez złożenie zamówienia rozumie się kliknięcie przez Klienta przycisku: „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

3.7 Własność zamówionego produktu przechodzi na Klienta dopiero po zapłacie jego ceny. 

3.8 Ceny na stronie sklepu internetowego podawane w złotych polskich i są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT. Do ceny towaru doliczany jest koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności.

3.9 W przypadku wyboru płatności wykorzystujących platformy płatności zewnętrznych operatorów płatności elektronicznych (płatność z góry), po naciśnięciu przycisku rozpoczęcia procedury zapłaty (dostępny bezpośrednio po złożeniu zamówienia) należy postępować zgodnie z instrukcjami właściwego operatora płatności elektronicznych. W przypadku wyboru płatności za towar przy jego odbiorze (za pobraniem) zapłaty za zamówienie należy dokonać u przewoźnika przy odbiorze przesyłki. Sposoby płatności i szczegółowe informacje odnośnie każdego z nich są podane tutaj.

3.10 Informacja o dostępnych sposobach dostawy (wraz z informacją o koszcie danego sposobu dostawy) i/lub możliwości odbioru własnego (i jego miejscu) jest dostępna w toku składania zamówienia. Wyboru sposobu dostawy dokonuje się w trakcie składania zamówienia. Sposoby dostawy i szczegółowe informacje odnośnie każdego z nich są podane tutaj.

3.11 Zamówienie można anulować na każdym etapie jego składania aż do czasu dokonania płatności,  np. zaprzestając przechodzenia do kolejnych etapów jego składania lub wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. 

3.12 Niezwłocznie po złożeniu zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w danych logowania, przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia. W treści tej wiadomości Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia. 

3.13 Wszystkie Produkty  oferowane w sklepie internetowym są dostępne w czasie składania zamówienia. W przypadku, gdy Produkt nie będzie dostępny po złożeniu zamówienia (np. wskutek równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam Produkt przez wielu Klientów), Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia.

3.14 Całkowity czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 7 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, jednakże MNTX dokłada wszelkich starań, by zamówienia były realizowane możliwie szybko. 

4. Odstąpienie od umowy 

4.1 Klient będący konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, może odstąpić od umowy sprzedaży produktu zawartej za pośrednictwem sklepu internetowego monotox.pl (sprzedaż na odległość), bez podania jakiejkolwiek przyczyny. 

4.2 Oświadczenia o odstąpieniu od umowy można kierować na adres MNTX (tradycyjny/elektroniczny) wskazany w sekcji „Dane kontaktowe” Regulaminu.

4.3 Klient musi poinformować swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismem wysłanym pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy można pobrać tutaj.

4.4 Konsument, który zawarł umowę w Sklepie Internetowym (tj. na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa), może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem sytuacji, gdy konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 

4.5 W przypadku odstąpienia od umowy, Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez MNTX), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym MNTX został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. MNTX może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

4.6 Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

4.7 Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez niego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

4.8 Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru,

4.9 Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

4.10 Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w szczególności w odniesieniu do umów:

- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

- w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

- w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

5. Reklamacje 

5.1 Sprzedawca  zobowiązuje się  dostarczyć Klientowi Towar zgodny z umową.

5.2 Każda rzecz kupiona w sklepie internetowym monotox.pl może być reklamowana, w przypadku gdy Konsument stwierdzi, że jest ona niezgodna z umową, jeżeli ta niezgodność ujawni się w ciągu dwóch lat od jej wydania Klientowi.

5.3 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany na rzecz nową – zgodną z umową. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

5.4  Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

5.5 Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od Klienta - Konsumenta towar na swój koszt.

5.6 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

- przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową (bo doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy),

- przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową – jw,

- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca  próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,

- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z wymiany bądź naprawy 

- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

5.7 Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

5.8  Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. 

5.9 W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

5.10 Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

5.11 Reklamację można złożyć w każdym salonie stacjonarnym MNTX w Polsce lub drogą pocztową.

5.12 W przypadku reklamacji drogą pocztową, należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia. Do złożenia reklamacji może zostać wykorzystany zalecany przez MNTX formularz „Reklamacja” (dostępny w serwisie internetowym tutaj, w panelu Klienta, przy każdym zamówieniu), który można wypełnić online lub wydrukować, a następnie odesłać towar na podany w sekcji Dane Kontaktowe niniejszego regulaminu,

5.13 W tym celu odesłania wadliwego Produktu na koszt MNTX wymagane jest wypełnienie przez Klienta elektronicznego formularza reklamacji (dostępnego w panelu Klienta) z danymi adresowymi, skąd kurier powinien odebrać przesyłkę z reklamowanymi produktami. 

5.14 Reklamacja zostanie rozpatrzona przez MNTX w terminie 14 dni a Klient zostanie poinformowany o sposobie jej załatwienia poprzez wiadomość e-mail bądź sms.

5.15 W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej drogą pocztową, Klient otrzyma zwrot należności za reklamowaną rzecz, a zwrot poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego towaru do e-sklepu – po uprzednim przesłaniu kopii / skanu dowodu ich poniesienia na adres e-mail: sklep@monotox.pl.

5.16 W przypadku nie uwzględnienia reklamacji wysłanej drogą pocztową lub kurierem do MNTX, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu, a towar zostanie odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja.

5.17 W przypadku nieuwzględnienia reklamacji złożonej w salonie stacjonarnym – Klient otrzyma o tym informację w zależności od wyboru Klienta poprzez wiadomość e-mail lub sms i jest obowiązany odebrać towar w tym salonie, w którym składał reklamację w terminie 14 dni od otrzymania powiadomienia.

6. Rozwiązywanie sporów konsumenckich 

6.1 O ile obowiązek taki nie wynika z bezwzględnie obowiązującego prawa, Sprzedawca nie korzysta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

6.2 Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.

6.3 Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Dz.U.2016 poz. 1823) lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

6.4  Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności może:

- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,

- zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,

- korzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

6.5 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klientka będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasad dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

6.6 Sprzedawca informuje, iż zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) funkcjonuje Platforma ODR. Jest to  interaktywna strona internetowa stanowiąca jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowo rozwiązać spór (ODR ― Online Dispute Resolution). Za jej pośrednictwem można złożyć skargę dotycząca towarów lub usług zakupionych przez internet, zarówno w kraju jak i za granica. Odbywa się do poprzez wypełnienie elektronicznego formularza i znalezienia właściwego podmioty, który zajmie się rozwiązaniem sporu. Rozstrzyganie sporów tą droga ma charakter bezpłatny i jest dobrowolne. 

7. Ochrona danych osobowych i prywatności

7.1 Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. 

7.2 Podanie danych osobliwych jest dobrowolne, lecz konieczne w zakresie danych niezbędnych do wykonania umowy sprzedaży, udokumentowania jej oraz jej realizacji. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla realizacji umowy sprzedaży oraz w zakresie usług elektronicznych, na których świadczenie wyraził zgodę. 

7. 3 Polityka ochrony danych osobowych, w tym informacje dot. przetwarzania przez MNTX  danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności, która dostępna jest tutaj.

8. Cookies

Aby ułatwić korzystanie ze strony internetowej monotox.pl, MNTX wykorzystuje technologię znaną jako „cookies”. Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies. Może to jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze strony internetowej monotox.pl. Polityka cookies dostępna jest tutaj.

9. Reklamacje usług elektronicznych

9.1  Klient może również składać Usługodawcy reklamację w przedmiocie niewykonania lub nienależytego wykonania usług elektronicznych za pomocą poczty e -mail na adres sklep@monotox.pl lub pisemnie listem na adres: MNTX sp. z o.o., ul. Stefana Starzyńskiego 1/2A, 76-200 Słupsk.

9.2 Reklamacja usług elektronicznych powinna zawierać opis żądania oraz dane Klienta, w tym adres email, umożliwiające rozpatrzenie reklamacji.

9.3  Usługodawca rozpatrzy reklamację  w ciągu 14 dni, informując o jej wyniku Usługobiorcę na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej.  

10. Postanowienia końcowe 

10.1 MNTX może dokonać zmiany Regulaminów sklepu internetowego monotox.pl, w szczególności w razie:

- zmiany przepisów prawa konsumenckiego, zmiany bezwzględnie wiążących lub względnie wiążących (jeśli zmiana przepisów względnie wiążących nastąpiła na korzyść konsumenta) przepisów prawa dotyczących sprzedaży towarów, znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego  lub usług świadczonych przez MNTX drogą elektroniczną przy użyciu strony internetowej monotox.pl, znajdujących zastosowanie do stosunku prawnego pomiędzy Klientem a Sprzedawcą lub konieczności dostosowania regulaminu do tych przepisów,

- jeśli konieczność dokonania zmiany regulaminu wynika z orzeczenia właściwego sądu lub organu,

-  w razie uznania danego rodzaju postanowienia regulaminowego za klauzulę niedozwoloną przez właściwy organ lub sąd,

- w razie uznania danego rodzaju postanowienia regulaminowego za czyn nieuczciwej konkurencji lub praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów przez właściwy organ lub sąd,

- w razie zmian technicznych i technologicznych na stronie monotox.pl mających na celu zwłaszcza zwiększenie bezpieczeństwa korzystania ze strony monotox.pl (w szczególności w celu zmniejszenia zagrożeń związanych z korzystaniem usług drogą elektroniczną), zwiększenie komfortu korzystania ze strony monotox.pl przez Klienta lub dodanie nowych funkcjonalności na stronie monotox.pl.

10.2 Zmiany w Regulaminie zostaną opublikowane na stronie monotox.pl, ponadto MNTX poinformuje Klienta o dokonaniu zmiany Regulaminu pocztą elektroniczną.

10.3 W terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta o zmianie Regulaminu, Klient jest uprawniony do wypowiedzenia umowy, zawartej z MNTX, której dotyczy zmiana Regulaminu.

10.4 Zmieniony Regulamin będzie wiązać Klienta, jeśli w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o jego zmianie, nie złoży on MNTX w formie pisemnej bądź poprzez pocztę elektroniczną, oświadczenia o braku akceptacji nowej treści Regulaminu. Brak akceptacji zmiany Regulaminu jest równoznaczny z wypowiedzeniem przez Klienta danej umowy.

10.5 Wprowadzone zmiany Regulaminu nie mogą naruszać praw nabytych przez Klienta (w szczególności zmiana Regulaminu pozostaje bez znaczenia dla umów sprzedaży towarów zawartych przez Klienta przed zmianą Regulaminu).

Niniejszy Regulamin jest dostępny do pobrania w pliku PDF tutaj.

Dane kontaktowe

Biuro Obsługi Klienta:

MNTX sp. z o.o.

ul. Stefana Starzyńskiego 1/2A, 76-200 Słupsk

e-mail: sklep@monotox.pl 

infolinia: +48 600 546 830

Dane kontaktowe do odstąpienia od umowy zawartej na odległość:

MNTX sp. z o.o.

ul. Stefana Starzyńskiego 1/2A, 76-200 Słupsk

e-mail: sklep@monotox.pl 

infolinia: +48 600 546 830

Dane kontaktowe do składania reklamacji:

MNTX sp. z o.o.

ul. Stefana Starzyńskiego 1/2A, 76-200 Słupsk

e-mail: sklep@monotox.pl 

infolinia: +48 600 546 830

Zaloguj się

Megamenu

W koszyku: pusto

There are no more items in your cart